×

Lille

Branding & Citymarketing

Bij de creatie van een nieuw logo en bijhorende huisstijl vroeg het gemeentebestuur Maradonna om op zoek te gaan naar een gemeenschappelijk symbool, dat de verbondenheid tussen de vier deelgemeenten – Lille, Gierle, Poederlee en Wechelderzande – nog sterker in de verf zou zetten zonder de eigenheid van elk van deze dorpen uit het oog te verliezen.   

Grafisch symbool

Het resultaat van de strategisch-creatieve denkoefening die we in samenspraak met het gemeentebestuur maakten, is een kleurrijk en modern grafisch symbool met vier ‘stippen’, die de vier dorpen voorstellen. De stippen worden visueel samengebracht door vier kleurrijke verbindingslijnen, die op hun beurt symbool staan voor alles wat het leven in Lille aangenaam maakt: rust en ruimte, gemoedelijk samenleven, sport en recreatie, en feesten en samenzijn.

Communicatieconcept

Het bijhorende communicatieconcept rond het idee ‘wij vieren’ benadrukt opnieuw de samenhang tussen de vier deelgemeenten: ‘Wij vieren, wij zijn Lille’. Tegelijkertijd is het een knipoog naar de typisch Kempische levenskunst die Lillenaars typeert. Toegepast op een waaier aan inhoudelijke thema’s wordt de lijn dan een prelude waarmee alles wat Lille mooi maakt kan bezongen worden: wij vieren het leven, wij vieren onze tradities, wij vieren het samenzijn, wij vieren onze lokale helden… Kortom: een logo én communicatieconcept die voortdurend eenheid en collectieve trots uitstralen.

Maradonna, creatief bureau.
Branding en communicatie voor duurzame verbindingen met
jouw publiek. 

Maradonna,
a wild mind, a disciplined eye