De gemeente Lochristi vroeg aan Maradonna om een nieuw logo en huisstijl. Lochristi is bekend om zijn bloemen maar wil zoveel meer zijn. Dat het kleurrijk moest zijn wisten we al snel. We maakten voor Lochristi twee logo’s. Eén administratief logo waar de gemeente breed uitgespeeld wordt. Het andere een compact logo dat gemakkelijk kan gebruikt worden in vele communicatievormen.
Het nieuwe logo van Lochristi is geïnspireerd op de letter ‘L’ van Lochristi. De gemeente tussen Gent en Lokeren die écht een eigen identiteit heeft. We hebben een eigen kijk op heel wat zaken en geven de dingen die we doen onze eigen ‘twist’. Die ‘twist’ zit ook letterlijk in ons logo. De letter ‘L’ is omgedraaid en lijkt op een pijltje vooruit. Want in Lochristi willen we allemaal vooruitgang en groei.
We gebruiken een kleine letter en bewust geen stijve hoofdletter. Want we willen toegankelijk zijn. Zonder scherpe kantjes, maar toch spitsvondig. Ons logo heeft ook verschillende kleurrijke varianten, net zoals onze bloemengemeente. Zo kunnen we regelmatig afwisselen. Ons administratief logo bestaat uit blauw en groen. Blauw als de kleur van vertrouwen, groen voor optimistisme en harmonie. En blauw en groen samen verwijzen naar het landelijke karakter van onze deelgemeentes.