×

Gemeente Waasmunster

Branding & communication

Op vlak van communicatie heeft er op korte tijd een grote omwenteling plaatsgevonden in de gemeente Waasmunster. De inwoners verwachten snelle, vlot toegankelijke en correcte informatie. De bestaande communicatiekanalen voldeden niet meer aan de verwachtingen, dit zowel vormelijk als op van vlak inhoud. Daarom werd een nieuwe huisstijl, gemeentelijk logo en nieuwe website ontwikkeld. Deze werden gelanceerd september 2016. (ism De Poedelfabriek)

Het nieuwe logo is een pittig, compact en hedendaags symbool dat zorgt voor een modernisering van onze communicatie, maar wel met respect voor het verleden. Het gemeentelijke logo is tevens de basis voor twee afgeleide logo’s: De blauw-rode versie staat voor Vrije Tijd, de blauw-groene versie voor het Sociaal Huis.

Een logo en een huisstijl zorgen voor herkenbaarheid en kwaliteit van informatie en communicatie. Het gebruik van een terugkerend beeld, de juiste kleuren en een doordachte vormgeving dragen bij tot de nieuwe identiteit die het bestuur zich wil aanmeten.

Het nieuwe logo is dus een ‘merk’ voor onze dienstverlening, waarmee we een dynamisch en hedendaags statement willen maken. Het logo en de huisstijl vormt de basis van een herkenbaar kwaliteitskeurmerk maken, waarmee de eigen dienstverlening wordt onderscheiden van andere initiatieven.

Maradonna, creatief bureau.
Branding en communicatie voor duurzame verbindingen met
jouw publiek. 

Maradonna,
a wild mind, a disciplined eye