×

Gemeente Rumst

Branding & communication

De gemeente Rumst vroeg ons om hun oude logo te restylen. Het oude logo werd verruild voor een opgefriste en moderne versie. Daarrond werd de huisstijl gebouwd. Een goede huisstijl draagt bij aan de uitstraling van de gemeente. Ze moet herkenbaar zijn. De uniformiteit werd doorgetrokken  in brieven, affiches, flyers, vlaggen en signalisatie. Samen vormt het één geheel. Dit draagt bij tot een duidelijke en heldere communicatie naar de inwoners. Ook het gemeentelijk informatieblad werd in een nieuw kleedje gestoken.

Het logo van de gemeente Rumst bestaat uit 3 lijnen die vlakken doorkruisen. De lijnen staan enerzijds voor het drierivierenpunt van Rupel, Dijle en Nete, maar slaan ook op de 3 deelgemeenten Rumst, Reet en Terhagen. De lijnen staan anderzijds voor de centrale en strategische ligging tussen Antwerpen, Mechelen en Brussel, wat veel bedrijven en bewoners aantrekt.

Het logo, in al zijn openheid, richt zich op de toekomst en staat open voor zijn omgeving. Het straalt een solide en sterke positieve sfeer uit, zoals de gemeente zelf. De sterkte van 3 dorpen, in 1 grote gemeente.

De keuze van de logokleuren versterkt deze boodschap. De kleuren geel en bordeaux zijn de historische kleuren van de gemeente. Het oranje staat voor het rijke steenbakkerijverleden van de gemeente.

Ook kreeg de gemeentelijke website www.rumst.be een totaal nieuw uitzicht. Niet alleen is de site op basis van onderzoek gebruiksvriendelijker en aantrekkelijker, de site zal ook op maat van de nieuwe huisstijl zijn.

 

Maradonna, creatief bureau.
Branding en communicatie voor duurzame verbindingen met
jouw publiek. 

Maradonna,
a wild mind, a disciplined eye